Laatste week in Nederland! - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Renee Dongen - WaarBenJij.nu Laatste week in Nederland! - Reisverslag uit Drimmelen, Nederland van Renee Dongen - WaarBenJij.nu

Laatste week in Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Renee

23 Juli 2012 | Nederland, Drimmelen

In Wageningen wordt je doodgegooid met de reisblogs, maar hier is er weer eentje! Ik kan het toch niet laten om iedereen op de hoogte te houden van mijn avonturen in Noorwegen. Natuurlijk omdat ik ook familie en bekenden thuis in Brabant heb, die ik ook graag op de hoogte wil houden.

Het begint nu toch wel dichtbij te komen realiseer ik me nu. Afgelopen week een top-vakantie gehad in Lissabon met 4 vriendinnen uit Wageningen. Op Schiphol afscheid van ze moeten nemen voor het komende half jaar. Eerder al mijn afscheidsfeestje in Wageningen gehad. Ja, afscheid! Het komt echt dichterbij.

Maar eigenlijk kijk ik er wel erg naar uit om er op uit te trekken. Even mijn bekende wereldje achter me laten en een geheel nieuwe ervaring op te doen. Ik heb er zin in!

Maar waar ga ik nou precies heen? Iedereen vraagt er naar, maar niemand kent het; Sogndal. Het ligt zo’n 10km van Kaupanger vandaan. Er wonen zo’n 7000 mensen, waarvan ongeveer 2500 studenten. Sogndal ligt aan het Sognefjord zo’n 200km landinwaarts, dat is het op 1-na langste Fjord ter wereld.

Ik ga er een Minor doen die “From Mountain to Fjord” heet. Het gaat over de Geologie van de gebergten in Noorwegen, over Fjordvorming en processen en jaja; over Gletsjers! En die hebben we allemaal niet hier in Nederland, daarom is dit een hele mooie kans.

1 augustus vertrek ik, om eerst met mijn ouders en zusje door Noorwegen te reizen (Bergen-Jotunheimen-Jostedal&Sogndal). Op 13 augustus begin ik aan mijn internationale introductieweek en de 20e beginnen mijn vakken al.

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden via deze blog. Hopelijk kan ik het leuk en beknopt houden, want ik heb nogal de neiging om EN alles te vertellen EN ook nog gedetailleerd ;). Dat heb ik van mijn mama volgens mij..

Nou, jullie horen van me!
Tjuus!

  • 23 Juli 2012 - 20:52

    Lee:

    Hee Ronnie!
    Leuk hoor! Ik kan nog wel een reis-blog extra aan, dus ga al je avonturen volgen! ENJOY! Koeienlik!

  • 31 Juli 2012 - 22:43

    31-7-2012:

    Hoi Renee maak er een leuke vakantie van en maak van je Minor een Major tijd. Geniet ervan.
    Groeten

    Gert en Marjo

  • 06 Augustus 2012 - 23:08

    Joost:

    Rennie,
    Dat gaat goed komen! Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 18344

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 30 November 2014

Veldwerk in Kenia

03 Mei 2013 - 10 Juli 2013

Asia Adventures

01 Augustus 2012 - 31 December 2012

Studeren in Sogndal, Noorwegen

Landen bezocht: